6 Ağustos 2010 Cuma

kinyas ve kayra

...kim kimi kurtarabilmişti şimdiye kadar? beni kim kurtaracaktı? ''kurtuluş'' dedim ''ankara da bir mahalle.'' fazlası değil. belki bir de bob marley in en iyi şarkısı. daha fazla düşünmeye gerek yok. adı her yerde, kendisi yok. kurtulmaya gelmiyoruz bu dünyaya. daha da saplanmak için buradayız. dibine kadar. onun için çürüyor bedenlerimiz ölünce. mısırlılar uğraşmış efendileri kurtulsun diye ama nafile. çaresi yok. kurtuluşu beklemek yararsız. gelmez çünkü. kontenjan dolmuş. biz daha çok kötülüğün sınırını zorluyoruz.
mucizeler bitti. doğmak yeterince mucizevi. başka bir tane daha beklemek aptalca. ölmek de ikincisi. bunların arasında da bir şey yok. kimse beklemesin...

cümleleri ile beni kendimden geçiren o büyüleyici kitap... neden büyüleyici, başka kitap mı kalmadı? sorularıyla karşılaşmadım değil, bundan da utanç duymadım sayılmaz. utanıcak ben değilim be arkadaş. kimse kimsenin zevkine karışmamalı değil mi? ben karışmıyorum şahsen, bu da benim zevkim.
kitap hakkında o kadar çok yorum yazabilirim şuraya fekat blog falan çöker diye korkuyorum.
nasıl sürükledi de bi çırpıda okudum ben de haala anlamadım. onu da geçtim, beş kere okudum. etkisinden nasıl kurtulmayı başardım, artık okuyan bilir halimi. çabuk bitirmek istemedim, itiraf ediyorum. ama öyle bi etki bıraktı ki, okumadığım anlarda kitabın ilerleyişini canlandırır hale geldim. sanki zihnim kitabı okumaya devam eder gibiydi. dayanılmaz bi his bu. çoğu kitaptan etkilendim, paragraflarını not ettiğim kitaplar da oldu. fakat bu bambaşkaydı.
okumayanlar için, okumayı reddedenler için o kadar üzülüyorum ki anlatamam. büyük kayıp diyebilirim iki kelimeyle özendirircesine.bu kitabı okuyanlar azınlıkta olduğu için de ayrıca üzülüyorum. yaa nasıl yaa? anlatmaya çabalamak çaresizliğimin eseri burdan içten bir şekilde özür dilemek istiyorum aslında. çünkü ne kadar anlatmaya çalışırsam belki o kadar batıyorum ya da başarısız oluyorum. herkesde aynı duyguları uyandırmaz her eser, zaten eser olmaz o zaman dimi? bu da öyle işte okusanız ne kaybedersiniz? dediğim, hatta oku da gör bakalım daha da dalga geçmeye devam ediyor musun? da demek istediğim canım başucu kitabım. seni kimsecikler okumasa, sevmese bile ben seviyorum yaa!

Sözlerimin sonunu duymadığın zaman.
Cümlelerimin sonunu duymadığın zaman.
Değiştiriyorum son kelimelerimi.
Değiştiriyorum sonumu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder